Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden WA Products

Deze pagina is vervangen door DEZE.

Artikel 1 – Webshop

1.1. De webshop is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en draagt haar wettelijke bijdrage af aan de Belastingdienst. Op onze website kunt u ons KvK nummer en BTW nummer vinden. Tevens vindt u daar ook onze contactgegevens.

1.2. Onze webshop is voorzien van een SSL-Certificaat. Dat betekent dat we aan alle wettelijke eisen voldoen met betrekking tot de beveiliging van uw persoonsgegevens en betaalgegevens. Wij streven naar een voortdurende verbetering van de beveiliging van uw gegevens. Bij misbruik door hackers zullen wij aangifte doen bij de politie.

1.3. Wij verstrekken uw persoonsgegevens nooit aan derden. Indien wij uw persoonsgegevens aan derden verstrekken, zullen wij altijd vooraf toestemming aan u vragen.

1.4. Sinds 5 juni 2012 is onze webshop verplicht om vooraf toestemming aan u te vragen betreffende cookies.

1.5. Wij zijn verplicht om bij mogelijke verdenking van misbruik of fraude, aangifte te doen bij de politie.

1.6. De webshop heeft een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering afgesloten, om zich in te dekken tegen eventueel onterechte aansprakelijkheid die er wordt geclaimd door een klant.

1.7. Wij streven ernaar om u te allen tijde van een uitstekende service te voorzien. Wanneer u twijfels heeft over de aankoop van een product, staan wij u graag te woord.

1.8. Wij leveren aan particulieren in Nederland en België.

Artikel 2 – Bedenktijd

2.1. U hebt 14 dagen bedenktijd na de aankoop van een bepaald product. Mocht u binnen deze termijn ontevreden zijn over de aankoop, dan kunt u het product aan ons retourneren, zonder dat u het product zelf hoeft te betalen. U betaalt alleen de verzendkosten voor het retourneren van het desbetreffende product. Indien u al een betaling heeft gedaan, ontvangt u een creditfactuur en wordt het door u betaalde bedrag op uw rekeningnummer teruggestort.

2.2. Producten die aan ons geretourneerd worden, dienen ongeopend te zijn en de verpakking mag niet beschadigd zijn. Indien het product is verzegeld, dan moet de verzegeling ongeschonden zijn.

2.3. Er is een aantal producten dat niet aan ons geretourneerd kan worden. Producten die niet aan ons geretourneerd kunnen worden zijn:
Alle levensmiddelen c.q. etenswaren (zoals honing, olijfolie, pasta, snoepjes, snacks, kauwgum, maagpoeder -mastiekpoeder-, stukjes mastiek, frisdrank, wijn, olijven, sesam-producten, bijgerechten, enz.) en mondwater.
Indien een product is voorzien van een verzegeling dan dient deze niet verbroken te zijn. Is de verzegeling verbroken, dan kunnen wij helaas geen geld restitueren, of de aankoop ongedaan maken.

Artikel 3 – De overeenkomst

3.1. De overeenkomst tussen de webwinkel en klant is definitief wanneer de klant heeft aangegeven akkoord te zijn gegaan met de algemene voorwaarden en hij de webwinkel heeft gemachtigd het geld van zijn rekening af te schrijven, wanneer de klant een betaling heeft voldaan via iDEAL, Paypal, MisterCash (of andere op de site aanwezige betaalmethode), of wanneer een factuur achteraf verzonden is aan de klant. Nadat de bedenktermijn van 14 dagen is verstreken en de betaling is ontvangen door de webwinkel, is de klant eigenaar geworden van het betreffende product.

3.2. De overeenkomst is elektronisch tot stand gekomen, door middel van het invullen van de benodigde velden en het akkoord gaan met de algemene voorwaarden.

3.3. U bent als klant verplicht uw betalingsverplichting aan de webwinkel na te komen. Indien u niet binnen de gestelde termijn betaalt, ontvangt u van ons een herinnering. Heeft u na 14 dagen nog steeds niet betaald, dan worden er kosten in rekening gebracht. Mocht u na verschillende aanmaningen de verschuldigde vordering nog steeds niet voldaan hebben, dan zullen wij de incasso uit handen geven aan een incassobureau.

3.4. Nadat u tot aankoop bent over gegaan, ontvangt u van ons een schriftelijke bevestiging per email van uw aankoop. Daarin staat het product dat u hebt gekocht, uw betaalwijze en de kosten, met bijbehorende Btw-bedragen.

3.5. Wij zijn aan u verplicht het product of artikel binnen 30 dagen aan u te leveren. Mocht door onvoorziene omstandigheden het artikel niet binnen deze periode leverbaar zijn, dan zullen wij u daarvan schriftelijk op de hoogte brengen. Na het verstrijken van deze 30 dagen krijgt u van ons het eventueel al betaalde aankoopbedrag terug. Heeft u echter van tevoren aangegeven dat een vervangend artikel ook een optie is, dan zullen wij u een vervangend product of artikel leveren, dat zoveel mogelijk aan uw wensen voldoet. Uiteraard kunt u van tevoren aangeven dat u dat niet wilt.

3.6. De levering van producten in het buitenland kan langer duren dan een levering in Nederland. De kosten die voor een verzending naar een adres in het buitenland in rekening worden gebracht, zijn voor u zichtbaar wanneer u tot de aankoop van het product overgaat.

3.7. Extra kosten bij foutieve adressering of weigering. Controleer vooraf svp eerst het bezorgadres zorgvuldig. Wij controleren alleen of er een huisnummer is ingevuld.
Mocht uw bestelling via de bezorgdienst bij ons retour komen als gevolg van een weigering door de ontvanger, of door een foutieve adressering, dan storten wij het orderbedrag minus de extra kosten van de bezorgdienst terug. Bezorgdiensten factureren namelijk extra kosten als een pakket retour gaat. Wij beperken de kosten voor u tot €6,95 voor een zending naar/van Nederland en €10,25 voor een zending naar/van België. Het maakt dan niet uit of u bij uw bestelling wel of geen bezorgkosten heeft betaald. Wij storten het bedrag terug op het moment dan wij het pakket weer in ons bezit hebben. De prijs van eventueel beschadigde en/of ontbrekende artikelen brengen wij in mindering van het te restitueren bedrag.
Als wij uw bestelling opnieuw moeten bezorgen, dan rekenen wij altijd de standaard bezorgkosten, ongeacht of de bestelling oorspronkelijk zonder bezorgkosten was. Naar adressen in NL is dat €6,95 en naar België €10,25

Artikel 4 – De prijs

4.1. De prijzen die op onze webshop staan vermeld, zijn altijd inclusief BTW. De kosten die betaald moeten worden voor het verzenden van het product, worden zichtbaar wanneer u het product heeft toegevoegd aan uw winkelwagen.

4.2. Wanneer u ons machtigt om automatisch een bedrag van uw rekeningnummer af te schrijven, bent u verplicht ons een juist rekeningnummer door te geven. Misbruik of fraude wordt bestraft en gemeld bij de instanties die daarvan op de hoogte moeten zijn. Daarnaast wordt er aangifte gedaan bij de politie.

4.3. De prijs die bij het product op de website wordt vermeld, kan niet wijzigen tijdens uw aankoop. U betaalt het bedrag dat zichtbaar is bij het product en wat tevens aan u bevestigd wordt, indien u elektronisch akkoord gaat met de aankoop. Daarin wordt de aankoopprijs opnieuw vermeld.

4.4. Wanneer u een product koopt tijdens een periode waarin geen actie geldt, komt u achteraf ook niet in aanmerking voor korting.

4.5. Indien u een kortingscode, of kortingscoupon, van ons heeft dan is de korting daarvan niet van toepassing op producten die reeds afgeprijsd zijn.

4.6. Gratis verzending vanaf een bepaald bedrag is gebaseerd op het totaalbedrag van de gekozen producten, exclusief eventuele kortingen en exclusief de verzendkosten.

Artikel 5 – Klachten en garantie

5.1. Klachten over de levering dienen in eerste instantie telefonisch aan ons gemeld te worden. Wij staan u graag te woord. Wij zullen dan met de desbetreffende bezorger contact opnemen betreffende de levering van het product. Uiteraard doen de bezorgdiensten waarmee wij zaken doen hun uiterste best om het product onbeschadigd bij u thuis af te leveren.

5.2. Klachten over het product zelf, dienen schriftelijk aan ons gemeld te worden. Deze kunnen niet door ons persoonlijk beantwoord worden. Beschrijf uw klacht zo specifiek mogelijk. Wij zullen voor u contact opnemen met de fabrikant of groothandel en zullen hierin voor u bemiddelen als tussenpersoon. Indien het binnen onze mogelijkheden ligt zullen wij het probleem zelf voor u oplossen.

5.3. Klachten worden doorgaans binnen 14 dagen door ons afgehandeld. De afhandeling van een klacht gebeurt altijd schriftelijk. Wij willen u te allen tijde van een uitstekende service voorzien.

5.4. Wij garanderen de kwaliteit van de door ons geleverde producten. Deze voldoen alle aan Europese normen en wetgeving m.b.t. cosmetica, verzorgingsproducten en etenswaren. Indien u bij één van onze artikelen een probleem ontdekt, verzoeken wij u binnen 48 uur na levering hier melding van te doen bij ons.

Artikel 6 – Leeftijdscontrole

6.1. Wanneer u het deel van onze website bezoekt waarin wij Griekse wijn verkopen, moet u eerst uw leeftijd invoeren (de zogenaamde agecheck), alvorens u op dit deel wordt toegelaten.

Bij de levering van de bestelling kan de bezorger om legitimatie vragen. Geldige legitimatiebewijzen zijn onder meer een nationaal paspoort en een Europese identiteitskaart. Indien niet aan het minimumleeftijdvereiste is voldaan, is onze bezorger helaas genoodzaakt de bestelling mee terug te nemen, c.q. niet af te geven.

Indien de bestelling niet geleverd kan worden omdat niet vastgesteld kon worden dat aan het leeftijdsvereiste is voldaan, zullen annuleringskosten ten bedrage van 10,00 euro in rekening worden gebracht. De reden is dat wij willen ontmoedigen dat minderjarigen toch proberen bestellingen te doen.

Artikel 7 – Recensies

7.1. Alleen klanten die een product daadwerkelijk gekocht hebben, én een account hebben, kunnen een gekocht product beoordelen.

7.2. WAProducts beoordeelt iedere beoordeling en pas na akkoord wordt deze gepubliceerd.

Artikel 8 – Wederverkopers

8.1. WA Products (inclusief chiosmastiek.nl en chioswinkel.nl) levert in landen buiten Nederland uitsluitend aan particulieren (consumenten).

8.2. In Nederland verkopen enkele (web)winkels een deel van onze producten met Chios mastiek. Wij willen dat aantal beperkt houden en daarom zullen wij dat niet uitbreiden.

Meer informatie

Hier vindt u enkele links naar meer informatie op onze site:

Betaalmethoden

Verzending

Ons cookiebeleid

Privacy verklaring